Spannende andere Formen des Lesens - Wege zur Lyrik mit Kindern und Jugendlichen

Diversität/Identitäten - Umsetzung dieser Themen im Unterricht

UE 4, Wintersemester 2024/25

Writing together can be fun / Cooperative and collaborative writing in the English language classroom

Di, 07.01.2025
Campus Krems-Mitterau
Dr. Gschmeidler-Straße 28
3500 Krems an der Donau
7520000003

Have you ever asked yourself how to make writing in language classes more interesting? By engaging students in cooperative or collaborative writing tasks, writing skills can be practised while having fun at the same time. Employing online writing tools can make writing even more attractive.

This seminar will discuss the benefits of cooperative and collaborative writing. We will look at various web-based tools to be used for cooperative and collaborative writing activities. Participants will get the chance to try out some of these right away.

Zielgruppe/n: Englischlehrerinnen und -lehrer der Sekundarstufe I
The seminar aims at:
- discussing the benefits (and possible drawbacks) of collaborative and cooperative writing for language learning
- becoming familiar with some online tools that can enhance students’ writing skills
- motivating teachers to use writing activities more frequently
Teilnahmekriterien Bitte eigenes Notebook mitbringen
Inhaltliche Hauptkategorien Englisch